ALLMÄNT:

IF Rigor bildades 2 november 1934 och är hemmahörande i Kungsbacka kommun i norra Halland. I dagsläget har IF Rigor ca 500 medlemmar, med aktiva uppdelade på fyra sektioner: friidrottmountainbikeorientering, och skidor. Vår klubbstuga Rigortorpet är belägen ca 1,5 mil nordost om Kungsbacka. På Rigortorpet finns det elljusspår och uppmärkta slingor av varierande längd, vilka alla spåras vintertid i mån av snötillgång. Området täcks av ett flertal orienteringskartor som hålls à jour genom regelbundna revideringar. Här finns också omklädningsrum med dusch och bastu. Rigortorpet ger dig alla möjligheter att promenera, springa, orientera, åka skidor eller bara njuta av naturen. Om du är intresserad av att vara med i någon av Rigors aktiviteter, kan du läsa vidare på de olika sektionernas sidor och förhoppningsvis hitta något som passar dig. Vill du veta hur du gör för att bli medlem i IF Rigor, se nedan.

IF RIGORS VISION:

IF Rigor skall vara en framgångsrik idrottsförening inom friidrott, orientering och skidor för alla ambitionsnivåer och åldrar. Tillsammans skall vi ha roligt och ges möjlighet att utvecklas idrottsligt och socialt.

ADRESS:

434 23 KUNGSBACKA

Kansli: Tingbergshallen

BLI MEDLEM:

Läs hur du gör för att bli medlem här.

E-POST (KLUBBEN):

styrelsen@ifrigor.se